Tuesday, August 11, 2009

ohh kerana mu buku log..

Kisah ini bermula pd jam 5.57pm, lokasinya di bilik aku…

Tinggal bape ari je lg lecturer nk dtg evaluate LI aku. Tp bku log aku da msuk 3minggu dlm simpanan Hj Zainal.die bwk blk KL n tak dtg2 lg MTBE. Senin lps aku call die ckp nk dtg dlm kames or jumaat lps..tp btg idong pon tade.oleh sebab aku sgt bz dgn keje2 yg mentor bg,aku da lupe psl kewujudan bku log tu. Neway aku bkn rajen sgt pon updates, 2mggu skali kot br tulis..

Lantas aku pon capai hp n search no hj zainal.tekan butang call. Perbualan bermula..

Aku: “hello, Assalamualaikum haji…”

Sv: “walaikummussalam. Sape ni”

ehh pelik lak sbb salu nye kalo aku call msti die ckp cmni (hello, ye zahida……) tp aku truskn perbualan..

aku: “Sy zahida. Sory hj..ganggu ptg2 cmni. Hj ble nk dtg MTBE”

Sv: “dtg MTBE? Sy br blk ni.nape..”

eeh, pasal lak org tue ni dtg tak bitau..da la jnji nk dtg last wik nk kasi bku aku..adeih..tp pesal sore die len mcm ek..

“Emm tade,sy nk amik bku log sy pd hj..”

Sv: “bku log??”

apesal org tue ni blur lak ni..ke aku yg salah call.aku cek blk fon.mmg sah,aku salah org...org yg aku call ade la hj zainal abidin, executive chemist bkn org yg aku cr hj zainal mahtar, ex-manager compounding..ahahaha..

Nak kaver line pnye psl:

Aku: “sory2 hj.salah tersalah call ni.sy igt ni hj zainal mahtar.number hj dgn die seblah2.hehe.die jnji nk dtg mtbe kasi bku log sy..”

Sv: "ahahha..ptt la sy tak paham ape awk ckp..emm ngan die, awak kne salu call.die tu bizi.kdg2 tu terlupe."

Ahahaha.itulah sedikit sedutan perbualan kami..

malu siot salah call org.naseb aku kaver2.buat nye si hj zainal abidin ni gi cite kat org lab,mmpus aku kne nganjing dgn technician2 situ…naseb da pindah TSD.

dan aku trus dial number hj zainal mahtar.kali ni mmg sah bukan tersalah nombor sbb bile aku helo je die trus jawab:

"helo,ye zahida.sory la sy tak sehat last wik.i need to see u la......" dan seterusnye..

3 comments:

  1. hehe..malu siot yang oi..aku pon ade pengalaman cam tu..memg ptt mengkaver dgn jayanya.. :D

    ReplyDelete
  2. ahaha..malu gile.skg ni ble terjumpe org yg tersalah call tu aku malu sendiri..rse cm tatau nk letak muke katne..

    ReplyDelete
  3. hhhuhu..nanti sy bitau ayah suh bagi buku log akak. ngehh ~

    ReplyDelete